Odštartujte zimu štýlovo s DEZENT KS, TU a TN

Bild 1
DEZENT KS sa vyznačuje efektným dizajnom s dvojitými lúčmi

Vďaka svojmu sofistikovanému dizajnu s dvojitými lúčmi dáva DEZENT KS každému typu auta dynamický vzhľad. Špice sa zhusťujú smerom k obrube disku, čo je ďalej vylepšené výslednými  hranami. KS je k dispozícii v prevedení tmavá, grafitová alebo strieborná. Vďaka rozmerom od 16 do 19 palcov v kombinácii s celkom tromi rôznymi farebnými variáciami je možné DEZENT KS použiť v širokej škále modelov.

Bild 2
Klasické a predsa iné – novinka DEZENT TU

DEZENT TU môže byť klasický 5-lúčový ráfik. So svojimi asymetrickými  lúčmi, ktoré vydávajú náznak pohybu aj pri voľnobehu, má však určitý extra šmrnc. Samotné lúče vychádzajú z hlbokej strednej oblasti zdanlivo plynulým pohybom, ktorý siaha až za okraj ráfika. Malé a kompaktné autá, limuzíny, kombi, SUV a dodávky – až po prémiovú strednú triedu: DEZENT TU pokrýva široké spektrum automobilov vďaka nosnosti 750 kg a veľkostiam od 15 do 18 palcov.

Bild 3
DEZENT TN pre malé autá a mini SUV

Vďaka svojmu individuálnemu štýlu sa DEZENT TN postará o dokonalý vzhľad. Jeho kompaktná stredová oblasť a ostré V-lúče signalizujú množstvo energie, zatiaľ čo šikmé okraje lúčov, vďaka ktorým vyzerá disk štíhlejšie, vyzývajú k akcii. V závislosti od povrchovej úpravy, ktorú si vyberiete – lesklá čierna, voliteľne leštená predná strana alebo celá strieborná – môžete pridať iný štýlový nádych. DEZENT TN sa dodáva výhradne so 4-dierovým prevedením a v rozsahu rozmerov 15 až 17 palcov. V snahe optimálne vyhovieť malým autám aj mini SUV poskytuje vysokú nosnosť až 630 kg.

Bild 4
SRC farba proti posypu a UV žiareniu

Disky z ľahkej zliatiny sú bežne aj v zime vystavené nepriaznivým podmienkam. Disky s farbou SRC (Coating Salt & Sun Resistant Coating) môžu účinne blokovať poškodenia a zmeny farby spôsobené oxidáciou, ako aj UV žiarenie. A takto funguje ochranný náter SCR: Základný náter je robustná prášková farba čiernej alebo svetlosivej farby, ktorá sa nanáša elektrostaticky a potom sa tepelne vytvrdzuje pri 210 °C. Moderný mokrý náter slúži ako skutočný „nosič farby“. Nasledujú až dve vrstvy obzvlášť tvrdého číreho laku. Zatiaľ čo takto upravené disky sa dajú bez problémov používať počas celého roka, s pneumatikami je to o niečo komplikovanejšie.

Bild 5

Známe pravidlo, od O po E – od októbra do Veľkej noci – vám hovorí, kedy by ste mali prezuť na zimné pneumatiky. Počas tejto doby sa na základe skúseností s najväčšou pravdepodobnosťou vyskytnú nízke teploty. A dokonca aj bez snehu a ľadu je to dostatočný dôvod na nebezpečne nízku priľnavosť, ovládateľnosť a brzdný výkon letných pneumatík. Gumová zmes v zimných pneumatikách je mäkšia a teda pružnejšia aj pri nižších teplotách, ako je tomu u tvrdších letných pneumatík. V závislosti od počasia sú zimné pneumatiky dokonca povinné: v Nemecku počas celého roka a v Rakúsku od 1. novembra do 15. apríla.

Ale čo celoročné pneumatiky, ktoré sú čoraz obľúbenejšie? Ak jazdíte na aute vo všeobecnosti na rovine a nie v horách, väčšinou v meste alebo regiónoch s malým množstvom snehu, môžu byť alternatívou. Pre ťažké autá so silným motorom, ktoré najazdia veľa kilometrov po diaľnici, sú stále lepšou voľbou pravé zimné pneumatiky. Tiež je dobré vedieť: Zimné pneumatiky vyrobené po 1. januári 2018 musia mať odteraz v Nemecku alpský symbol (snehová vločka). V Rakúsku sa používajú symboly „M+S“, „M.S.“ alebo „M&S“ sú stále dostatočné. To isté platí pre celoročné pneumatiky.

Odolnosť zimných pneumatík

Mesiac výroby je viditeľný na bočnej stene ako štvormiestne číslo za skratkou „DOT“. Ak je toto napríklad 0521, znamená to, že pneumatika bola vyrobená v 5. kalendárnom týždni roku 2021. Neexistuje však právny základ pre vek pneumatík. Zákonodarca upravuje len povinnú minimálnu hĺbku dezénu. V Nemecku je hĺbka dezénu 1,6 mm povinná pre letné aj zimné modely. V Rakúsku to platí len pre letné pneumatiky, zatiaľ čo v zime musí mať dezén bežne používaných radiálnych pneumatík minimálne 4 mm. To tiež odporúča DEZENT.