Dve moderné klasiky

Fiat 500 je bezpochyby kultúrnym artefaktom. Najnovšia interpretácia klasiky dizajnu z 50. rokov sa zmenila na elektrickú, pričom si zachovala ducha svojho milovaného predka, a to nielen z hľadiska vzhľadu. So strieborným DEZENT TN sa 500e stretáva s diskom s kompaktnou stredovou časťou a ôsmimi rovnými lúčmi, ktoré na prvý pohľad vytvárajú klasický-športový vzhľad. Až na druhý pohľad sa odhalia štyri prvky V, ktoré sa rozprestierajú na ôsmich vzperách, čím vytvárajú elegantný šmrnc, ktorý DEZENT TN umocňuje k dokonalosti. S nosnosťou až 630 kg  je tento disk nielen ideálnym partnerom pre elektrické mini, akým je napríklad Fiat 500e s ťažkou batériou, ale aj pre všetky mini SUV. DEZENT TN je k dispozícii vo veľkostiach 14 až 17 palcov.

Bild 1
Zrodený ako mestské auto

Tradične je Fiat 500 elegantným krátkym mestským autom s množstvom šarmu. Dnes je ‚Cinquecento‘, ktoré sa vyrába v populárnom dizajne od roku 1957, plnohodnotným elektromobilom s dvomi verziami batérie. Je k dispozícii s 23,8 a 42 kWh batériou, ktorá dokáže pokryť vzdialenosti približne 200 až 300 km. S dĺžkou 3,6 metra však drobný Talian naplno využíva svoj potenciál v mestskej premávke. Úžasne tichý Fiat, ktorý sa môže pochváliť veľmi stabilným zrýchlením, je vo svojom živle a veselo sa pohybuje v hustej premávke. V skratke: Jazda na Fiate 500 si vyžaduje trochu talianskejší prístup k riadeniu áut. Zrýchlenie je silné, 118 k stačí na zrýchlenie 100 km/h za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Bild 2
Vyrobené s láskou

To, čo odlišuje Fiat 500e od svojich konkurentov, je veľká láska. Nie, nie láska Talianov k dizajnu, ale láska k malým detailom. Napríklad akustické vylepšenia, od peknej melódie, ktorá hrá pri štartovaní, až po titulnú melódiu Felliniho „Amarcord“, ktorá sa ozýva pri rýchlostiach pod 20 km/h, aby upozornila chodcov. To je celkom očarujúce. Plasty použité v 500e, ktorý je k dispozícii ako kabriolet, trojdverový a 3+1-dverový, pôsobia prémiovo, vnútorný priestor pôsobí útulne. Pri poťahoch sedadiel sa Fiat rozhodol použiť recyklované materiály.

Bild 3
Nabíjanie

500e má štandardný konektor CCS pre rýchle nabíjanie, ktoré nabije 80 % za menej ako pol hodiny. V malom aute je k dispozícii aj rekuperácia, ktorá sa dá nastaviť na tri rôzne jazdné režimy. V normálnom režime sa najmenej energie vracia do batérie, keď vodič uvoľní plynový pedál. V režime dojazdu môžete jazdiť iba pomocou plynového pedálu a 500e brzdiť až do zastavenia. Skromný, ale pomalý „Sherpa Mode“ je posledným prostriedkom, ak ste len míle od domova.

Vzhľad ikonického talianskeho auta jednoznačne dokonale ladí so strieborným DEZENT TN silver, ktorý je k dispozícii výhradne ako 4-dierová výbava. Naša fotografia zobrazuje disky v rozmere 6,5x17 palcov a pneumatiky v rozmere 205/45 R17. V klasickom striebornom prevedení sa skvele hodí ku všetkým autolakom a so schválením ECE ho možno namontovať bez registrácie nielen na Fiat 500e.

Nahliadnutie do konfigurátora diskov DEZENT ponúka viac diskov a kombinácií a tiež možnosť rýchlej kontroly, či sa požadovaný disk hodí k autu.